مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 08:552020-09-24سياسي

دستیابی به هدف تفکیک زباله نیازمند همراهی اجتماعی است 


دستیابی به هدف تفکیک زباله از مبدا نیازمند همراهی اجتماعی و همکاری همه دستگاه هاست و تنها شهرداری موظف به انجام این کار نیست.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید آرش حسینی میلانی در نشست هماهنگی اجرای طرح کاپ در منطقه 21 گفت: اجرای طرح کاپ، یک گام مهم در مسیر چند مرحله ای تحقق طرح جامع پسماند در شهر تهران است اما موضوعی که باید به آن توجه داشت، در نظر گرفتن بستر و شرایط انجام تفکیک زباله از مبدا در سایر کشورهاست.

وی با اشاره به شرایط و بستر شکل گیری تفکیک از مبدا در انگلیس اظهار داشت: نقطه عطف گسترش تفکیک زباله از مبدا در سال های ابتدایی جنگ جهانی دوم است.

دولت انگلیس در آن سال ها به دلیل فشار شدید آلمان و محاصره ای که قرار گرفته بود، پویش گسترده ای را ایجاد و اعلام کرد هر قطعه آهن و پلاستیک ارزشمند است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا در بسیاری از کشورها مبتنی بر یک ضرورت عینی بوده است، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها مراکز دفن زباله آنقدر مسئله ساز شده بود که موجب شد شهرداری ها به فکر تفکیک زباله بیفتند.

در تهران ما دیرهنگام به فکر تفکیک زباله از مبدا افتاده ایم که این مسئله هم به خاطر دوری آرادکوه از شهر تهران بوده و این فاصله موجب شده آثار محیط زیستی دفن زباله چندان متوجه شهر تهران نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به هدف تفکیک زباله نیازمند همراهی اجتماعی است 

دستیابی به هدف تفکیک زباله نیازمند همراهی اجتماعی است